[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

luni, 1 noiembrie 2010

Diplomatia

Am inceput o carte exceptionala. "Diplomatia" lui Henry Kissinger. Este o analiza a diplomatiei si relatiilor internationale de dupa cel de-al doilea razboi mondial. Kissinger insista asupra rolului covarsitor al Americii asupra schimbarii polilor de putere si a sistemului global de relatii politice. E o carte foarte bine tradusa si mi se pare interesanta perspectiva unui imens politician asupra istoriei. De altfel, Kissinger tine sa faca distinctia clara, in primele pagini ale cartii, intre un analist istoric si un om de stat ca participanti la scrierea vremurilor. Recomand cu caldura, daca titlul si autorul mai aveau nevoie de vreo recomandare.

3 comentarii:

  1. Ce coincidenta...tocmai ce am inceput si eu sa citesc aceeasi carte, starnindu-mi deja interesul:) Lectura placuta!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Este o carte buna, dar părerea mea este că nu poate fi citită de oricine. Eu am descoperit-o prin natura profesiei...Oricum, se pot clarifica niste lucruri printre rânduri.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu este nevoie sa ai o profesie anume ca sa citesti Diplomatia lui Kissinger. Nu este deloc o carte grea, avand in vedere ca la facultatile de profil este o carte primordiala pe care o citesc chiar studentii de anul 1, asa cum sunt si eu. Si cartile pot fi citite de oricine, nu vad sa scrie undeva ce anume poate citi un om, iar altul nu. Alta este problema. Ca nu toti inteleg/nu sunt interesati de subiect. Si un astronom poate citi cartea lui Kissinger, o poate intelege, nu trebuie sa ai o ''profesie'' anume.

    RăspundețiȘtergere